טחורים ופיסורה

 

טחורים הם אוסף של כלי דם בחלק האחרון של המעי הגס ובפי הטבעת. כאשר מתרחשת צניחה או מתיחה נגרמת דלקת או קרע ואז מופיעים כאבים ודימום.

סיבות לטחורים מודלקים יהיו לרוב אצל מי שסובל מעצירות או לחץ באגן (הריון) עמידה ארוכה (הסבר בהמשך), לחץ דם גבוה בווריד הפורטלי (פירוט בהמשך), סטרס נפשי, תורשה, תזונה חסרת סיבים, מחלות נשימה, ואי ספיקה לבבית.

פיסורה היא חריץ או חתך והיא נוצרת לרוב כתוצאה מעצירות ממושכת.

טחורים מתבטאים בכאב או דימום, פיסורה מתבטאת בכאב עז ודימום בזמן יציאה. הכאב נמשך כמה שעות ואחרי כן נרגע עד היציאה הבאה.

המענה הקונבנציונלי לתופעה הוא משחות להקלה בכאב, חומרים מרככים או ניתוח לקשירת הטחור או תיקון הפיסורה. זהו מענה סימפטומטי ואינו מטפל בבעית השורש.

ברפואה הסינית טחורים מקושרים לצניחה של צ'י. עמידה ממושכת, הרמת משאות כבדים, ומחלות ריאה גורמים להתשה מתמשכת של הצ'י ומכאן מגיעה הצניחה. גם חום מקושר להופעת טחורים, במצבי חום יש ייבוש נוזלים והצואה מתייבשת מה שמוביל לעצירות ולבסוף לטחורים.

הווריד הפורטלי הוא כלי הדם המוביל דם מהמעיים והטחול אל הכבד טרם חזרתו למחזור הדם. לחץ דם גבוה בווריד הפורטלי נגרם כאשר יש עומס על הכבד והדם המגיע לנטרול רעלים אינו יכול להגיע בשל העומס ואז נתקע. תופעה זו מעלה את לחץ הדם בווריד והתוצאה הזו מתבטאת גם כטחורים.

ברפואה היפנית נטפל בבעיה זו על ידי פתיחת התקיעות ממרידיאן הכבד והנעה וחיזוק דרך מרידיאן הריאות. שימוש במוקסה ישירה בנקודות מתאימות מקל באופן משמעותי כבר אחרי הטיפול הראשון בתופעה.

על התזונה להיות עשירה בסיבים, להרבות באכילת פירות יער, יש להימנע מצריכה של קפאין, אוכל שומני, חריף, ומתובל. ניתן להוסיף זרעי פישתן טחונים שיאפשרו יציאה רכה, ולהרבות בשתיית מים.

איך צורך להמשיך לסבול כאשר קיים פתרון טבעי ויעיל. צרי/צור קשר כבר היום.

 

 

 

 

 

השאר תגובה